Kata hati VS Kenyataan


Dalam hati :
"Bersenam paling baik adalah bila aku berjaya berpeluh sampai basah baju aku pakai"

Kenyataan :
Apabila kita bersenam tidak tentu hala, biar berpeluh bagaimana sekali pun , kita xkan KURUS ! Lebih buruk lagi, tenaga kita abis kat situ jer. Kesannyer ?? Nafsu makan yg membuak-buak nanti..hurmm


Dalam hati :
"semalam aku dah bersenam dua jam. letih pun xhilang lagi, hari ni xyah la"

Kenyataan :
Senaman perlu setiap hari okayy.. cukup la cam senaman ringkas selama 10-15 minit sja. Senaman yg xikot jadual akan buat kita lagi letih dari biasa...


Dalam hati :
"Paling penting aku bersenam.. xkesah la camne cara pun kan.. janji peluh !"

Kenyataan :
Aiyooo bukan camtu tau. Actually kita kene kenal tubuh sendiri sebelum mula bersenam. Kemampuan seseorang berbeza antara satu sama lain. Paling baik, carilah trainer mane2 yg sempat grab tu kan... habis citer..


Dalam hati :
"Bukan ka aku dah byk berjalan pastu naik turun tangga hari ni? xyah la bersenam lagi kan.. "

Kenyataan :
Ibu2 Abah2 Kakak2 Adik2 Abg2 .. panjat memanjat tangga ni benar2 membantu jika nak turunkan level kolesterol dlm badan. Walaupun lambat sikit, tp berkesan. Tp ingat jugak, sape2 yg ade asma n mudah letih.. xyah la pegi semata-mata naik turun tangga nak turunkan kolesterol tuh.. bersenam la cara biasa kay..

1 comments:

{ hasanahrock } at: July 27, 2010 at 10:08 PM said...

nice one..i never realise this before..thnx..