A week in Ampang Puteri Hospital


Huhu.. pembetulan2 bukan syfq yg masuk wad ek.. tp my uncle yg masuk ..
Dia suspected ade dengue fever.. his platelet was dropped to 70... huhu camne la leh jd camtu.. alhamdulillah .. nasib x drop sampai below 50 ..kalu tak jd bleeding... hmm

Suasana wad 603

Dijaga oleh isteri tercinta

Nenek pun turun padang gak menjaga ..

NI anak my uncle .. syfq kene jage dier la sepanjang bapa dier dlm hosp.. Hadif namenye.. ni mase syfq bawk dier main2 kat Taman Tasik Titiwangsa..

Demam Denggi merupakan sejenis penyakit yang disebabkan oleh jangkitan virus Denggi (genus Flavivirus) yang disebar oleh nyamuk Aedes betina. Cara penyebarannya ialah melalui gigitan nyamuk aedes orang yang berpenyakit virus denggi kepada orang yang sihat. Terdapat dua jenis denggi yang paling berat iaitu Demam Hemoragik Denggi (DHF) dan Sindrom Kejutan Denggi (DSS).

Tanda-tanda atau gejala


Tanda-tanda demam denggi ini bergantung kepada usia pesakit tersebut. Bagi bayi atau kanak-kanak ciri utama ialah ruam yang disertai oleh demam panas. Manakala orang dewasa dan remaja pula demam kuat yang muncul dengan tiba-tiba yang berlangsung selama 2-7 hari, sakit kepala, sakit di belakang mata, sakit otot dan sendi yang diikuti oleh ruam yang timbul pada hari ketiga hingga keempat. Bintik-bintik merah di bawah kulit juga boleh didapati. Dan hasil daripada ujian makmal menunjukkan jumlah leukosit dan platlet dalam darah menurun.


Gelagat anaknya bila bapa masuk wad ... hahaha

Ni pulak : Tok Wan (Blue shirt) & Uncle Don (My Uncle)

Ni mase my cousin berkumpul melawat my uncle.. Dr kiri : Fasha (Hikayat Putra shazlan) , Anis, Fimie and Finie... Fasha tu bukan my cousin but kawan fimie dlm HPS .. so Fasha n family turun padang ..


Video 1 : Fasha tgh mengusik Hadif main PSP .. hehe


Video 2 : Fimie in da house


Ni sesi xde kije bila dah agak bosan duduk kat hospital tue..
-Semoga Cepat sembuh yer pakteh-

1 comments:

{ dai } at: June 30, 2009 at 7:50 AM said...

cian uncle awak..jga dia bek2x taw...:)..n jga diri awak jg..hehe